דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אילנה דמארי - מהם חמשת השלבים שיש לעבור לפני רכישתה של דירה ? 

מאת    [ 15/06/2011 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 1919 פעמים ]

 

במאמר שלפניכם נציג את חמשת השלבים החשובים ביותר שכל אחד ואחד ממחפשי הדירות צריך לעבור בטרם יחתום על חוזה הרכישה המיוחל. רכישת דירה אינה צעד חפוז שניתן להמעיט בערכו ועל כן יהיה עליכם לנהוג בזהירות המירבית ולהימנע מצעדים עליהם תתחרטו במועד מאוחר יותר.

מאת : אילנה דמארי

* הקפידו שלא לחתום על זיכרון דברים – גם אם התרשמתם עמוקות מאחד הנכסים אותם ראיתם – אל תחתמו על זיכרון דברים – אלא אם אתם בטוחים ברצונכם לרכוש את הדירה. זיכרון דברים שקול מבחינה משפטית לחוזה לכל דבר וחתימה עליו מצדכם – ומצדם של המוכרים, הופכת למעשה את עסקת המכר לגמורה וחתומה. באם אינכם בטוחים מסיבה זו או אחרת בכל הנוגע לנכונותכם לרכוש את הנכס, סרבו לחתום.
* הזמינו שמאי מקרקעין לבחינת שווי הנכס ואיתור ליקויים – המחירים בשוק הנדל"ן הם דבר גמיש. פעם הם נמוכים מן הממוצע ובפעם אחרת הם גבוהים מהרגיל – בהתאם לביקוש בשוק. אשר על כן, באם הגעתם לנכס שמאוד מוצא חן בעינכם אך בה בעת נראה לכם כי המחיר שדורשים המוכרים עבורו, מוגזם, הזמינו בהקדם בדיקה שתבוצע על ידי שמאי מקרקעין מנוסה.

השמאי שמכיר היטב את רזי התחום יסייע לכם בהערכת שווי הנכס ובאיתור פגמים וליקויים שיידרשו טיפול נוסף מצדכם – אם וכאשר תבחרו לרכוש את הנכס. כל הבדיקות הללו יעניקו לכם את האפשרות לראות את התמונה המלאה ולהימנע מרכישה של חתול בשק – אשר עלולה להתברר בדיעבד כלא משתלמת בעליל.

* בדקו היטב את נסח הטאבו – אחרי ששוחחתם עם השמאי והחלטתם שאכן תרצו להפוך לבעליה החוקיים של הדירה – ערכו בדיקה משפטית מקיפה באמצעות עיון בנסח הטאבו של הנכס. הנסח יגלה לכם למשל האם על הדירה שבה אתם מתכוונים לחיות את חייכם – מוטלים עיקולים או שעבודים כלשהם. בנוסף, תוכלו לוודא כי המוכר הוא אכן בעליו החוקיים של הנכס וכי לא מדובר בנוכל ממדרגה ראשונה שאורב לכספכם. לבסוף, נסח הטאבו אף מציג את שטחה הכולל של הדירה. כך תוכלו להשוות בין הדברים שנמסרו לכם על ידי המוכר לבין אלו המצויינים במסמך המשפטי מחייב.
* בדקו את תוכניות הפיתוח העתידיות של האזור – זכרו, אינכם גרים בוואקום. האזור בו תגורו ישפיע בצורה משמעותית מאוד על חייכם – לטוב ולרע. לכן, הקפידו לערוך מחקר בדבר תוכניות הפיתוח העתידיות של האזור בו נמצא הנכס אותו אתם מבקשים לרכוש. כך תוכלו לדעת האם בשנים הקרובות ייבנה לצדו של הבניין שלכם – גורד שחקים שבנייתו תטריד דרך קבע את מנוחתכם, או לחילופין – באם מתכוננת בנייתו של מרכז קניות שישמש אתכם לעריכת הקניות היומית ובהחלט יקל על חייכם. לא משנה על אילו מהתרחישים הללו מדובר – יהיה עליכם להיות ערוכים לכך.
* הכינו תוכנית כלכלית ארוכת טווח – המשכנתא היא חלק בלתי נפרד משגרת חייהם של מרבית רוכשי הדירות. זוהי בדיוק הסיבה שבגינה – לפני שתחליטו על רכישתו של נכס זה או אחר – יהיה עליכם להיערך בהתאם.

ערכו סיכום של המשאבים הכספיים שעומדים לרשותכם עוד לפני לקיחת המשכנתא. כך תוכלו להבין פחות או יותר על איזה היקף תעמוד המשכנתא. לאחר מכן נסו לחשב את כמות השנים שעל פניהם תרצו לחלק את ההחזרים ולבסוף הכינו טבלה מסודרת וארוכת טווח של אותם ההחזרים. המטרה שלכם היא להכין תוכנית החזרים שתשאיר את סכום ההחזר החודשי שלכם באותו ההיקף (עד כמה שניתן) לכל אורכה של התקופה.

איך שלא תסתכלו על זה, ההחלטה לרכוש דירה אינה דבר פשוט שהרי לא מדובר בהכרעה המתקבלת מהיום למחר. עוד לפני חתימת החוזה יהיה עליכם לערוך מגוון רחב ביותר של בדיקות חיוניות כמו אלו שהובאו לעיל. אל תחסכו במאמצים על מנת לבצע את הבדיקות הללו שכן חשיבותן עצומה הן בטווח הרחוק והן בזה הקרוב.

אילנה דמארי – נדל"ן, כלכלה וייעוץ להשקעות

לקריאת מאמרים נוספים- אילנה דמארי

אילנה דמארי - נדל"ן, כלכלה וייעוץ להשקעותלפרטים נוספים:
http://www.ilanadamari.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב